GIMNASTYKA KOREKCYJNA
Gimnastyka korekcyjna jest skierowana głównie do dzieci młodszych nie wymagających jeszcze postępowania rehabilitacyjnego, dotyczy dzieci małych , u których wady postawy są wynikiem słabego umięśnienia lub nieprawidłowego nawyku utrzymania postawy ciała. Kompensacja, czyli zapobieganie i korektywa-leczenie wchodzi w skład edukacji zdrowotnej i ruchowej zawartej w programach żłobkowo przedszkolnych.
Postępowanie, wyrównawczo-korekcyjne ma na celu likwidację wady lub zahamowanie jej dalszego rozwoju, a tym samym przywrócenie prawidłowej postawy ciała. W postępowaniu zasadniczą rolę odgrywają: ćwiczenia, właściwa organizacja warunków życia, przestrzeganie zasad higieny pracy i wypoczynku, żywienia oraz ogólna ruchliwość dziecka. Proces ten jest przeważnie długotrwały i wymagający współdziałania lekarza, nauczyciela, rodziców i dziecka.
PIŁKA NOŻNA
Gra w piłkę nożną to znakomita forma aktywności fizycznej. Nie tylko gwarantuje prawidłowy rozwój dziecka, wzmacnia mięśnie oraz poprawia koordynację ruchową, ale też uczy je współpracy w grupie i samodyscypliny. Dodatkowo dzięki takim zajęciom maluch staje się bardziej wytrwały, cierpliwy i odporny na stres. Gra w piłkę nożną może być źródłem radości i satysfakcji, a z czasem przerodzić się w pasję, którą maluch będzie chciał w przyszłości rozwijać.
Zajęcia taneczne zumbini
Zajęcia te to połączenie zumby oraz rytmiki wraz z językiem angielskim, które pozwalają dzieciom czerpać radość z ćwiczeń i tańca. To zajęcia ogólnorozwojowe dla maluszków, dużo tańca, rytmiki, instrumentów muzycznych, zabawy i oczywiście języka angielskiego a to wszystko w przyjemnej muzycznej atmosferze. Zajęcia promują zdrowy styl życia, a także uczą nowych rytmów, nowych tańców pochodzących z różnych kultur oraz ich historii. Taniec uczy przez zabawę, rozwija dzieci na wielu płaszczyznach, odrywa od telewizora, komputera, sprawia, że dziecko lepiej śpi i lepiej radzi sobie z wyzwaniami fizycznymi i emocjonalnymi.
Dodatkowo zajęcia te pomagają dzieciom skupić uwagę, planować i nie rozpraszać się, tworzą pozytywne korelacje między sprawnością fizyczną i możliwościami poznawczymi, pomagają zapobiegać nadwadze u dzieci.
UMUZYKALNIENIE
Ucząc się mówić, maluch najpierw długo słucha, jak mówią inni, później sam próbuje mówić pierwsze słowa i zdania, a następnie, dopiero po kilku latach, uczy się czytać i pisać. Teorię języka (gramatykę, składnię) poznaje na samym końcu. Ucząc się muzyki, dziecko powinno zachować dokładnie taką samą kolejność. Celem zajęć muzycznych jest:
– rozbudzenie rozwijających się zdolności muzycznych: tonalności i rytmu
– rozróżnianie motywów rytmicznych: taki sam, czy inny
– stworzenie jak największej biblioteki śpiewanek i rytmiczanek w głowie dziecka (podstawa samodzielnej twórczości)
– wydobycie indywidualnego potencjału muzycznego dziecka
– podążanie za dzieckiem zgodnie z etapami jego rozwoju
– naukę myślenia muzycznego (audiacji)
– rozwijanie słuchu muzycznego
PŁYWANIE
O zaletach tej dyscypliny sportu zapewne większość z nas jest poinformowana, zatem przypomnijmy jak ważną rolę odgrywa w życiu pływanie:
– jest doskonałą zabawą dla malca, zatem relaksuje go zarówno fizycznie jak i psychicznie
– jest gimnastyką dla mięśni i stawów dziecka, przez co w efekcie zmniejszają napięcie mięśniowe, pobudzając jednocześnie prawidłowy rozwój gorsetu mięśniowego oraz aparatu kostno-stawowego
– stanowi profilaktykę skrzywień kręgosłupa;
– podnosi ogólną odporność młodego organizmu na infekcje i zakażenia
– wspomaga proces rehabilitacji np. u dzieci z dolegliwościami kostno- stawowymi, korzystnie oddziałując na ruchomość stawów;
– w istotny sposób wpływa pobudzająco na tempo i jakość rozwoju fizycznego i umysłowego maleństwa
– odgrywa niebagatelną rolę w budowaniu więzi emocjonalnej między dzieckiem a rodzicami, którzy mogą aktywnie uczestniczyć w zajęciach
– jest znakomitą zabawą, formą do zrelaksowania się, odstresowania
– NABYTE UMIEJĘTNOŚCI PŁYWACKIE POZOSTAJĄ NA ZAWSZE !!!!!