Zajęcia

Home Zajęcia
kwadrat1

GIMNASTYKA KOREKCYJNA

Gimnastyka korekcyjna jest skierowana głównie do dzieci młodszych nie wymagających jeszcze postępowania rehabilitacyjnego, dotyczy dzieci małych , u których wady postawy są wynikiem słabego umięśnienia lub nieprawidłowego nawyku utrzymania postawy ciała. Kompensacja, czyli zapobieganie i korektywa-leczenie wchodzi w skład edukacji zdrowotnej i ruchowej zawartej w programach żłobkowo przedszkolnych.

Postępowanie, wyrównawczo-korekcyjne ma na celu likwidację wady lub zahamowanie jej dalszego rozwoju, a tym samym przywrócenie prawidłowej postawy ciała. W postępowaniu zasadniczą rolę odgrywają: ćwiczenia, właściwa organizacja warunków życia, przestrzeganie zasad higieny pracy i wypoczynku, żywienia oraz ogólna ruchliwość dziecka. Proces ten jest przeważnie długotrwały i wymagający współdziałania lekarza, nauczyciela, rodziców i dziecka.

PIŁKA NOŻNA

Gra w piłkę nożną to znakomita forma aktywności fizycznej. Nie tylko gwarantuje prawidłowy rozwój dziecka, wzmacnia mięśnie oraz poprawia koordynację ruchową, ale też uczy je współpracy w grupie i samodyscypliny. Dodatkowo dzięki takim zajęciom maluch staje się bardziej wytrwały, cierpliwy i odporny na stres. Gra w piłkę nożną może być źródłem radości i satysfakcji, a z czasem przerodzić się w pasję, którą maluch będzie chciał w przyszłości rozwijać.

Zajęcia taneczne zumba kids

Zajęcia te to połączenie zumby oraz rytmiki, które pozwalają dzieciom czerpać radość z ćwiczeń i tańca. To zajęcia ogólnorozwojowe dla maluszków, dużo tańca, rytmiki, instrumentów muzycznych, zabawy i oczywiście języka angielskiego a to wszystko w przyjemnej muzycznej atmosferze. Zajęcia promują zdrowy styl życia, a także uczą nowych rytmów, nowych tańców pochodzących z różnych kultur oraz ich historii. Taniec uczy przez zabawę, rozwija dzieci na wielu płaszczyznach, odrywa od telewizora, komputera, sprawia, że dziecko lepiej śpi i lepiej radzi sobie z wyzwaniami fizycznymi i emocjonalnymi.
Dodatkowo zajęcia te pomagają dzieciom skupić uwagę, planować i nie rozpraszać się, tworzą pozytywne korelacje między sprawnością fizyczną i możliwościami poznawczymi, pomagają zapobiegać nadwadze u dzieci.

 

UMUZYKALNIENIE

Ucząc się mówić, maluch najpierw długo słucha, jak mówią inni, później sam próbuje mówić pierwsze słowa i zdania, a następnie, dopiero po kilku latach, uczy się czytać i pisać. Teorię języka (gramatykę, składnię) poznaje na samym końcu. Ucząc się muzyki, dziecko powinno zachować dokładnie taką samą kolejność. Celem zajęć muzycznych jest:

– rozbudzenie rozwijających się zdolności muzycznych: tonalności i rytmu

– rozróżnianie motywów rytmicznych: taki sam, czy inny

– stworzenie jak największej biblioteki śpiewanek i rytmiczanek w głowie dziecka (podstawa samodzielnej twórczości)

– wydobycie indywidualnego potencjału muzycznego  dziecka

– podążanie za dzieckiem zgodnie z etapami  jego rozwoju

– naukę myślenia muzycznego (audiacji)

– rozwijanie słuchu muzycznego

PŁYWANIE

O zaletach tej dyscypliny sportu zapewne większość z nas jest poinformowana, zatem przypomnijmy jak ważną rolę odgrywa w życiu pływanie:

– jest doskonałą zabawą dla malca, zatem relaksuje go zarówno fizycznie jak i psychicznie

– jest gimnastyką dla mięśni i stawów dziecka, przez co w efekcie zmniejszają napięcie mięśniowe, pobudzając jednocześnie prawidłowy rozwój gorsetu mięśniowego oraz aparatu kostno-stawowego

– stanowi profilaktykę skrzywień kręgosłupa;

– podnosi ogólną odporność młodego organizmu na infekcje i zakażenia

– wspomaga proces rehabilitacji np. u dzieci z dolegliwościami kostno- stawowymi, korzystnie oddziałując na ruchomość stawów;

– w istotny sposób wpływa pobudzająco na tempo i jakość rozwoju fizycznego i umysłowego maleństwa

– odgrywa niebagatelną rolę w budowaniu więzi emocjonalnej między dzieckiem a rodzicami, którzy mogą aktywnie uczestniczyć w zajęciach

– jest znakomitą zabawą, formą do zrelaksowania się, odstresowania

– NABYTE UMIEJĘTNOŚCI PŁYWACKIE POZOSTAJĄ NA ZAWSZE !!!!!

Tagi: